دو سوم مشترکین برق آذربایجان غربی کم مصرف هستند

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی

به گزارش پایگاه خبری صاباح نیوز، طاهر کیامهر -مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی- در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در سال گذشته در پیک بار، مصرف از ۷۰۰ مگاوات به یک هزار و ۴۰۰ مگاوات رسید، افزود: میانگین قدرت تولید برق استان یک هزار و ۷۰۰ مگاوات است که امسال پیش بینی می‌کنیم میزان مصرف برق در زمان اوج در استان به یک هزار و ۴۰۰ مگاوات برسد که امیدواریم با اجرای طرح‌های مدیریت مصرف، روند صرفه‌جویی خوبی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی همچنین از برنامه ریزی در راستای تبدیل چراغ‌های شهری به کم‌ مصرف خبر داد و تصریح کرد: در این راستا، ۱۲ هزار و ۵۰۰ چراغ تاکنون تبدیل و ۴۸ میلیارد تومان در این خصوص هزینه شده است.

وی با اشاره به هزینه صورت گرفته در حوزه برق آذربایجان غربی طی یک سال گذشته، گفت: در این مدت، ۱۷ هزار و پنجاه میلیارد ریال در صنعت برق استان هزینه شده که از این میزان، ۱۰ هزار و پنجاه میلیارد ریال در حوزه توسعه و ۷ هزار میلیارد ریال نیز در حوزه جاری و نگهداری هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، وجود ماینرها و موضوع رمز ارزها را یکی از چالش های جدید حوزه برق در ۲ شکل قانونی و غیرقانونی اعلام کرد و گفت: در بخش مزارع قانونی، در بازه سه ماهه از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، باید کار متوقف شود که با توجه به وجود کنتورهای هوشمند، این حوزه به صورت مستمر رصد می‌شود.
این مقام مسئول، یکی از دلایل افزایش مصرف برق را رمز ارزها دانست و با بیان اینکه هر ماه حدود ۱۰ تا ۱۵ پرونده رمز ارز غیرقانونی تشکیل می شود، اظهار داشت: حدود ۳۰ مجموعه رمزارز قانونی در آذربایجان غربی وجود دارد که برای رصد آنها از حوزه داده‌ کاوی مشترکان، مشکوک‌ها را استخراج و این مزارع را شناسایی می‌کنیم.

کیامهر با اشاره به مزایای تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار از جمله کاهش تلفات انرژی، کاهش سرقت سیم و افزایش قابلیت اطمینان شبکه، خاطرنشان ساخت: در سطح استان آذربایجان غربی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون مجموعاً ۲۰۴ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار با اعتباری بالغ بر ۸۲٫۵ میلیارد تومان تبدیل شده است که از این میزان، ۱۴۱ کیلومتر در حوزه شهری و ۶۳ کیلومتر در حوزه روستایی می باشد.

گفتنی است امسال اجرای طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در سطح استان به طور مستمر در حال اجرا می باشد و همچنین مقرر گردیده تا پایان سال، میزان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از شبکه‌های سیم مسی آذربایجان غربی به کابل خودنگهدار تبدیل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

دیدگاهی برای نمایش وجود ندارد.